synden straffar sig själv.

har åkt på dunderförkylning från helvetet.

eftersom det inte fanns några tecken igår,
på att detta skulle ske idag,
så måste det vara pga en "incident",
på vägen hem från repet.

the story goes like this:
(vet att jag skrev exakt likadant i nattens inlägg,
men vem fan bryr sig när barn svälter och Agnetas nyårskarameller gör en illamående?)

i alla fall.
satt på spårvagnen på väg hem alltså.
satt bakom en dude som lukta illa.
rätt som det var kände jag något nudda min fot,
insåg snabbt att duden tappat något.
jag kolla ner på golvet och fick syn på en enkrona.
snabbt som attan svepte min känga över enkronan,
och gömde den för omvärlden.
och dude.

dude letade, men gav upp efter ett tag,
och suckade djupt.

varför min hjärna ville gömma en liten, liten enkrona,
för någon som kanske också svälter,
det är för mig en av livets stora gåtor.

tror inte på Gud,
men det är alltid hans/hennes fel när något sånt här händer.
vem vill ta eget ansvar liksom?
pfft.

och det är antagligen därför jag sitter där jag gör idag.
med en dunderförkylning från helvetet.






























sjukt ledsen kille.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Hahaha näääe så söt och ledsen. Och skånsk!

2012-01-04 @ 11:46:50
URL: http://minifohlinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0