get off my rubber, Flubber.

idag var jag med om en riktigt hemsk sak.
knappt så att jag vill skriva om det,
än mindre låta mitt minne minnas.

där jag jobbar har vi en sån där gummimatta,
för att inte knäna, fötterna och ryggen ska paja.
där brukar jag stå, med händerna knutna bakom ryggen,
redo att svara på nästa... fråga.
helst en fråga om vart kundvagnarna finns,
den längtar jag alltid efter.

i alla fall.
idag var det alltså jag och "min" matta igen.
för en sekund klev jag av den,
lunkade bort två-tre meter,
för att sedan vända tillbaka till "nästet".

men vad skådar då mitt arma öga?
en fet kvinna med... fett,
står på min gummimatta.

jag har absolut inget emot feta människor,
dom får gärna vara... feta,
men INTE på min matta.

jag kanske borde kissa på min matta,
för att markera revir?

vad tycker mina kära kollegor om det?
(vem bryr sig?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0