fem år gammal?

imorse satt jag vid datorn,
så fridfullt.
utanför kvittrade dagiskidsen,
och vinden ven.

plötsligt känns det som att det börjar rinna snor.
visst, jag är förkyld,
men whatthafudge?

jag inser ganska snabbt,
med betoning på GANSKA,
att det inte är snor, utan en handfull blod.

utan förvarning börjar jag alltså blöda näsblod,
från ingenstans.
annars när det kan blöda till ibland,
då har jag ju varit där och letat busar.

men inte idag,
mina fingrar var oskyldiga.

jag sprang in på toaletten,
slet loss några ark toapapper,
böjde mig fram och täppte till.

(sen ska man tydligen stå så i hela FEM minuter,
innan man ska släppa ut blodet ur näsgrottan)

efter arton sekunder släppte jag,
och förväntade mig en flod av röttrött blod.
ut kommer EN buse,
invirad i något som såg ut att vara en mantel av blodblandat snor.
whatthafudge, igen?

jag gick tillbaka till datorn,
med ett stort frågetecken ovanför huvudet.
(tänk Sims)

exakt tolv minuter senare,
samma gamla visa igen.

jag har alltså blött näsblod,
inte bara en utan TVÅ gånger idag.

vad är jag, fem år gammal?
snart kissar jag väl i sängen också.
(watch out, Fanny)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Låter som slemproppen har gått, förlossning på g!

(om du behöver googla för att förstå är du inte redo att bli pappa, läs böckerna i hyllan bakom dig)

2012-01-05 @ 15:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0