Vampire Diaries



Vampire Diaries.

Efter succén med True Blood, som nog varenda människa sett en glimt av vid det här laget kommer ännu en vampyr-serie.
Vampire Diaries utspelar sig i high school-miljö och handlar om Elena. Hennes försäldrar har dött och hon är deppig. Då anländer "the new kid on the block", som visar sig vara Stefan, en vampyr.
Elena faller för den undersköne Stefan och de "hittar it off" ganska omgående.
Men då kommer ännu en ny snubbe till stan, Stefan bror Damon...
...och hell brakes loose.

Jag och tjejen började se True Blood för väldigt länge sen, tog oss igenom ca 6 avsnitt, sen tröttnade jag. Och nu snackar ALLA om hur bra det är, även tjejen, som sett fler avsnitt tidigare.
Hon har tjatat och tjatat och tjatat om att se fortsättningen, men jag har inte känt lusten, tyvärr. Inte ens för husfriden.

Sååå, det var med tunga steg jag satte mig ner för att titta på ännu en tv-serie med vampyrer i blickfånget. Jag drog mig flera dagar innan vi tryckte på "play"...
...men.

Jag måste säga att den är ganska skön. Är fruktansvärt trött på high school-filmer över lag, men detta var helt klart sevärt. Självklart är allt som vanligt och det är mycket "cheesy" grejer som sägs, men det känns lite som det är med glimten i ögat och tänker man på historien bakom hela vampyr-grejen kan man ju inte annat att förlåta den saken. De är ju rätt sliskiga allihop, tycker jag.

Jag tänker se fler avsnitt.
Bra va, älskling?


lite "lagom" slisk sådär.


Kommentarer
Postat av: Fanny

jag ser ju ut sådär ditt jävla mök!

bara att jag inte ORKAR se ut så när jag är SJUK.

du ska få fan före här.

2010-02-12 @ 18:54:14
URL: http://troublewhore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0