Recension: The Wrestler.

Så, då fick man äntligen sett den.
The Wrestler.
Comebackernas film.
Mickey Rourke, Marisa Tomei och Darren Aranofsky (Requiem For A Dream).
Vars förra film The Fountain fick rätt mycket smisk där hemma i drömmarnas land.
Mycket att leva upp till alltså.

Och visst, hantverket är finfint.
Mickey Rourke's insats densamma.
Men något fattas...
Jag kan inte riktigt sätta fingret på det.
Innan jag såg den, tänkte jag att "fan, detta kan nog bli en riktigt favorit till film".
Men nä...
Lämnade rätt mycket att önska.
Och jag vet inte vad.
Tomhet.
Men se den, GÖR DET!
Och hör av dig om du hittar vad jag inte lyckades med.

Filmen får ändå:



Mycket på grund av just Mickey Rourke.
Han skulle mosa Vin Diesel i en streetfight.
Det vet ju vem som helst.


watch out, Vin.

vilken film?
"It's like the Michael Bolton starter kit."


Kommentarer
Postat av: Valgeirsson

Min bästa film förra året, utan tvekan. Älskar den verkligen. Min lillebror klagade på avsaknaden av musik, kan vara det du saknar.

2009-01-30 @ 11:39:35
URL: http://valgeirsson.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Ja, kan vara det jag saknar. Men det brukar inte spela så stor roll. Alltså, allt är ju egentligen bra. Manus, skådespeleri, regi, men... kände bara, "jaha?".

2009-01-30 @ 13:07:42
URL: http://peepshower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0