filmåret 2009.

Hallå där, du där, hejhej!
Vilken tur just DU har, som hittat hit!
Här kommer jag skriva om det mesta inom film och tv.
I alla fall det jag ser.
Och.
Det jag inte ser.

(trodde du ja...haha)
Det blir halvtaskiga recensioner, lite halvnördig info som jag snappar upp, men även djuplodande "reportage" i skjutjärns-journalistikens anda.
Eller inte?
Sit back and enjoy.

Jag börjar med att berätta om ett "litet" projekt jag har lagt till på min agenda.
Jag har nämligen bestämt mig för att se ALLA filmer på
IMDB's Top 250 filmer genom tiderna.
"Hm", tänker du.
"Hm", tänker jag.
Hur kul är det egentligen?
Att se filmer man sett flera gånger om, igen?
Som Lejonkungen?
Lovesit.
Som Fight Club?
Lovesit.
Som
Hababam sinifi uyaniyor?

Hm.
Aldrig sett...
Men snart! Yumyum.
Hm.

Jaja, men först:



Snakes On A Plane (2006):

I rollerna: Samuel L. Jackson, David Koechner och Keenan Thompson bl.a.

Såg den för första gången idag.
Alltså.
Jag tycker den var värd.
Om man bortser från allt som film tydligen handlar om i dagens läge.
Drama, drama, drama.
Nog för att jag tycker att en bra film alltid är en bra film, oavsett genre.
Men visst är det skönt när det kommer en film som inte vill vara svår eller... bra? Haha.

Den tjänade helt enkelt sitt syfte.
I och med att de som gjort filmen gjort den med glimten i ögat från ruta ett, är jag helt med på resan.
Filmen får:



Direkt efter såg jag:

Night Train (2009):

I rollerna: Danny Glover, Steve Zahn och Leelee Sobieski.

En man kommer springande genom skogen med ett mystiskt paket under armen.
Ett tåg står på stationen, inväntar passagerare.
Mannen hoppar på tåget och dör kort därefter i samma vagn som två passagerare och konduktören.
De tre börjar undersöka det mystiska paketet som man hade hade med sig.
Det dom hittar... får oväntade konsekvenser.

Riktigt snygg film, lite "drömlik" rakt igenom.
Hyfsat bra skådespeleri, jag har sett bättre från alla tre huvudkaraktärerna.
Men klart sevärd lite mys/popcorn/spännande/twist'sandturns-film.
Filmen får:



Sådär!
Då vart mitt filmår igång!
Håll utkik för jag kommer skriva så ofta jag kan.

Ta-ta!

vilken film?
"I'm gonna punch you in the ovary, that's what I'm gonna do. A straight shot. Right to the babymaker"

Kommentarer
Postat av: kim

åh lilla apa.



söt blogg.

2009-01-30 @ 12:54:18
URL: http://http://mentackskaruha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0